crea-collective agency

Sinematik Sunumlar Gerçekten Önemli mi?

14.07.2017

Princetonlu Profesör Uri Hasson'un çalışmalarına göre; Bazı filmler seyirci beyinlerini senkronize edebiliyor. Bu makalede bunun üzerinden sunumların izleyicileri sinematik açıdan etkileyebilmeleri üzerine. 

 

 

Profesyonel "sunum insanları," yani sinematik sunumlar peşinde olanların, sunucuların kitle etkileşimini artırmak amaçlı araştırmaları; sunumların başarısını ölçmeye yardımcı olması için yeni yollar aramaktadır. Böylelikle bu metot sunumlardaki fark yaratan basamak olan 'en iyisi olma' peşindedirler.

 

Türkiye'nin en büyük profesyonel sunum ajansı LABU metodolojisi filmleri ve edebiyat ikilisini eskiden kalma görsel anlatım ilkelerine dayandırır.

 

Sizi harika bir film izlerkenki, tecrübe ettiğiniz sinematik senkronizasyonu herhangi bir sunumda da yakalayabilceğinizi söylesek ne derseniz?

 

Birçok sunum çözüm odaklı olup, yeterli verileri izleyenlere verse de tek iletişim kaynaklı olmasından dolayı -acı ama gerçek- çoğunlukla sıkıcıdır. İşte tam da bu yüzden devreye Türkiye'nin en büyük profesyonel sunum ajansı LABU'nun sinematik sunum önerisi devreye giriyor.

​İlk Kozumuz; Görsel Anlatım

 

Görsel anlatım teknikleri fikiri açıklamak ve izleyicinin fikri benimseyip, hayata geçirmesine yardımcı olmaktır. Dikkatli kamera çekim tekniklikleri ve düzenli bir kompozisyon ile izleyenleri etkileyebilirsiniz. Aynı şekilde estetik ve düşünsel (anlamsal) olarak bir bütün halinde olan slaytlar aynı ama ulaşma da yardımcı olur. Tabii ki bir uzun metrajlı filmdeki kullanılan materyaller hazırlayacağınız kısa süreli sunumlarda yer almasa da unutmayın ki sunumla senkronize olmuş sözlü iletişim (konuşma) bu arayı kapatacaktır.

 

Bu eş zamanlılığın en güzel örneğini iphone'nun 2007 lansmanında Steve Jobs'ın konuşmasında görebilirsiniz. Evet kabul seyirci çoğu zaman güldü( ki bu feedback sizi sıkıcı sunumlar kategorisinden ayırmak için iyi bir kanıttır.) çok basit bir tepki olan gülme aslında izleyenlerin cued yani ipucuyla hatırlamasına yardımcı oldu. Buna bir diğer örnek olarak da alkışlamayı verebiliriz. Böylelikle güldükleri ya da alkışladıkları durumlar izleyicilerin sunum sırasında reaksiyon tepki göstermelerini ve o sırada sunumda bahsedilen şeyin akılda kalmasını sağlar. Bu ani istemsiz reaksiyon Hasson beyin taramalarının gösterdiği bilinçaltı eşzamanlılı ile aynıdır. Şok istatistikler, uygun ve estetik görseller ve unutulmaz drama teknikleri kullanılarak Jobs sunum yaptığı kitleyi kendi istediği şekilde senkronize edip ilginin sunumda kalmasını sağladı.

 

Aynı şekilde 1963 yılı Mart ayında Martin Luther King, Jr'ın konuşmasında da senkron başroldedir. King konuşmasını dinleyen ünlü ve -meşgul- izleyenlerin kafalarında yer edinebilmek için şiirsel tekrarlara ve görsel metaforlar kullandı. Konuşması görsel ve işitsel eş zamanlılık ile bir müzikali andırıyordu.

 

Bu teknik iki yoldan çalışır. Eğer izleyenleri düşündürtmek ve senkronize olmuş bir biçimde oyuna dahil etmek ise yukarıda anlattığımız durumlara dikkat etmeniz gerekir. Niyetiniz izleyenleri -farklı- düşündürtmek ise çok şanslınız gene bu yöntemi kullanabilirsiniz ancak birkaç farklılıkla.

 

İlk olarak izleyen herkesi kendi fikrinize dahil etmeyi ve sizin düşündüğünüz gibi konuyu algılamalarını istiyorsanız olabildiğince sinematik koşulları oyuna sokun. Bunlar sunumunuzda yer alan görseller, kısa videolar, yapacağınız konuşma, jest ve mimiklerin senkronizasyonuyla mümkün olur. Ama diğer yolu seçicek iseniz Eğer eleştirel düşünme sunum bırakmak kitlenizi ihtiyaç Ama eğer "yapılandırılmamış gerçeklik" yaklaşımını kullanmak isteyebilir.

 

anlayış ve cesaret verici kitle etkileşimine ek olarak, bu araştırmanın sunumu başarısını ölçmek için öğrenmelerine yardımcı olabilir, görev que tamamen Zor ya da imkansız Olabilir.

 

Sosyal medya manzarası, beğeni ve tweet şeklinde analitik veri sağlar, ama her sunum için geçerli değildir ve hala doğru başarısını yansıtmayabilir. eylem için açık bir çağrı olmadan unpublicized sunumlar için, aldıkları ne kadar iyi ölçmek neredeyse imkansız olabilir. Hatta Nicel veri benzeri alkış ve seyirci referansları yeterli olmayabiliyor, ama bu durum anı yakalamak için hantal ve yanlış olabilir.

 

Bilgi çağında, nicel veri kraldır. Ve ne yazık ki, dünya tanıtımı sırasında yeterli veriler girmek zordur. Hasson araştırması bize hikayeleri ve sunumlar arkasındaki gücünü anlamak için biraz daha yakın oluyor. 

 

Türkiye'nin en büyük profesyonel sunum ajansı LABU'nun İyi bir sunum için, hemen her şeyi deneyeceğine emin olabilirsiniz.

 

Ayrıntılı bilgi TIKLAYIN.

 

 

Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Bu Yazıyı Beğen
Please reload

Please reload

kreatif paketler:

crea-collective agency

Labu COMMUNITY

Facebook

Instagram

Linkedin

Youtube

Vimeo

 

DEPARTMENTAL COMMUNICATIONS

Head Office: selam@labu.com.tr

Menagement : menajer@labu.com.tr

Carrier Office: job@labu.com.tr

Financie Office: yasemin@labu.com.tr

Head Office : +90 850 808 02 81

İstanbul Office : +90 553 808 02 81

Labu Dijital Medya Prodüksiyon ve Reklamcılık Ticaret Limited Şirketi

 

________________________________________________________

TURKEY

PARTNER

© Copyright 2017 All rights reserved.  LABU - Crea-Collective Agency