top of page

-

NEO

MARKALASMA

,

-

Labu Ajans Neo MarkalaÅŸma sistemi

NEO MARKALAÅžMA SÄ°STEMÄ°®
NEO BRANDING SYSTEM®

Neo-MarkalaÅŸma sistemi sahip olduÄŸu kapsam ve barındırdığı teknik altyapı itibariyle ulusal ve uluslararası alanda ilk kez sistematik bir ÅŸekilde gerçekleÅŸtirilebilecek bir tanıtım algoritması olmaya adaydır. Günümüzde hem dijital hem de geleneksel pazarlama dünyasına bakıldığında neo-pazarlama gibi kavramlar ortaya atılsa da ÅŸu ana kadar bu kadar geniÅŸ kapsamda markalaÅŸmayı da içine alacak profesyonel bir sistem ortaya konulmamıştır. GeliÅŸen teknoloji ile birlikte markalaÅŸma kavramı ile ilgili var olan sorunlara yönelik böyle bir çözüm mekanizması bulunmamaktadır. 


GeliÅŸtirdiÄŸimiz tanıtım algoritmasında kullanacağımız akademik formüllerden biri de NAIDA’dır. Need, Attention, Interest, Desire ve Action kelimelerinin baÅŸ harflerinden oluÅŸan NAIDA formülünde tüketicinin önce bir ihtiyacının açığa çıkacağı, sonra bu ihtiyacını nerelerden giderebileceÄŸi konusunda dikkat kesileceÄŸi, ardından gözüne kestirdiÄŸi (aklına yatan) markalara ilgi duyup inceleyeceÄŸi, bu kıyaslama sonrasında bir markayı arzulamaya baÅŸlayacağı ve en nihayetinde ihtiyacını gidermek için o markayı satın alacağı öngörülür. Bizim açımızdan kullanacağımız sistem daha çok AIDA tarzı olacaktır. Yani önce dikkatleri çek (Attantion), sonra ilgi uyandır (Interest), daha sonra isteklendir (Desire), en sonunda da harekete geçir (Action) denir.

"Tüketiciler markalar ve ürünleri ile ne yapmak istiyor?" ile "Markalar tüketicilerin ne yapmasını istiyor?" Bu ikisi arasındaki uyum, baÅŸarının sırrıdır.  MarkalaÅŸma alanındaki deneyimlerinizden yola çıkarak becerilerimizi hizmetinize sunma algoritmamız 5 aÅŸamadan oluÅŸmaktadır.

Brief: Åžirketi ve müÅŸterilerini dinliyoruz.


Durum Analizi: Neo-markalaşma sistemi yeterlilik testiyle şirketlerin markalaşma yolunda ne durumda oldukları ile ilgili istatistiksel rapor sunulmaktadır.


Derin Analiz: MarkalaÅŸma çalışmalarını analiz etmek planlanan hedeflere ulaşımı kolaylaÅŸtıran bir faktördür. Analiz araçlarından alınan verilerle ÅŸirketleri bilgilendiriyor ve gereken deÄŸiÅŸiklikleri hayata geçiriyoruz. Kendi deneyimlerimizle ÅŸirket deneyimlerini harmanlıyoruz.


Strateji OluÅŸturma: MarkalaÅŸma ile elde edebileceÄŸiniz kazanımlara odaklı hedefler belirlemekle iÅŸe koyuluyoruz. Proje odaklı söylem geliÅŸtiriyoruz. Bu süreçte ÅŸirketi ve müÅŸterilerini tanımak bizim için önemli.


Uygulama Süreci: Stratejinin onaylanması ve harekete geçilmesi.

Neo-markalaÅŸma sistemi ÅŸirketlerin ihtiyacına göre danışmanlık hizmeti vermesi yanında markalaÅŸma sürecine etki eden tüm iÅŸ kolları ile ilgili tam hizmet verme anlayışı benimsemiÅŸtir. Bu süreçte;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​

​

​

​

​

​



Küçük ve Orta ölçekli iÅŸletmeler için:
- Neo-markalaşma yeterlilik araştırması yapılması

- Tanıtım stratejinin belirlenerek öncelik verilecek iÅŸ kollarının belirlenmesi

- Uygulama süreci ÅŸeklindedir

​

Büyük Ölçekli Ä°ÅŸletmeler için:

- Neo-markalaşma yeterlilik araştırılmasının yapılması

- Psikolojik sermaye yeterlilik araştırmasının yapılması

- Kalite yönetim sistemleri yeterlilik araÅŸtırmasının yapılması

- Tanıtım stratejinin belirlenerek öncelik verilecek iÅŸ kollarının belirlenmesi

- Uygulama süreci ÅŸeklindedir

Temel Markalaşma Algoritması

Farkındalık OluÅŸturmak/Dikkat Çekmek
Part I: Attention Algorithms

​

  • Kurumsal kimlik materyallerinin kurgulanması ve tasarlanması (logo, kartvizit, antetli kağıt, cepli dosya vb..) 

  • Markanız için ÅŸirket ihtiyaçlarınıza ve konseptine yönelik web sitesi oluÅŸturmak (tasarım/yazılım)

  • Sosyal medya yönetimi için; dijital tasarım, içerik oluÅŸturmak,dikkat çekmek, bilgi aktarmak, takipçi toplamak, mailist oluÅŸturmak.

  • Sosyal medya yönetimi ile dijital pazarlama entegrasyonu saÄŸlamak ve danışmanlık hizmeti vermek.

  • Hedef kitlenize e-postalama yapmak (shout out system), SMS gibi anlık bilgi paylaşım hizmeti vermek.

  • Kurum içi ve dışı profesyonel sunum hizmetleri (tasarım/yazılım) vermek.

  • Merak uyandıran (teaser) reklam filmi yapmak, viral reklam çalışmaları, tanıtım videosu çekmek ve ÅŸirketler için gerekli prodüksiyon hizmeti vermek.​

 

 

 

GeçiÅŸ Algoritması
Ä°lgi Uyandırma/Harekete Geçirme
Part II: Desire Algorithms

 

  • TV’de, radyoda, gazetede, dergide, internette, açık havada imaj oluÅŸturma veya satış amaçlı reklam yapmak.

  • Firma lokasyonlarının (ofis, fabrika, depo gibi)  koseptine uygun ek konsept tasarımlar ve  uygun tabela tasarımları yapmak ve yerleÅŸtirmek

  • Åžirket araçları ve demirbaÅŸları için marka konseptine uygun araç giydirmesi ve giydirme iÅŸlemleri.

  • Ürününüzü satan satış noktalarına branding materyalleri (POP malzemeleri) yerleÅŸtirmek.

  • Editoryal tanıtımlar (advertorial) yapmak.

  • Medyada yer almak (coverage) için basın kiti, bültenleri oluÅŸturmak göndermek ve basına röportaj vermek.

  • Markanızı (ürününüzü) denetmek, danışmanlık hizmeti vermek

​​

 

 

Markalaşma Algoritması
Bilinirliği Artırma/Markalaşma
Part III: Branding Algorithms

​

  • Kısa radyo spotları, TV alt bantları, TV programlarına sunar-sundu sponsorlukları gibi tanıtım faaliyetleri yapmak ve reklam filmi çekmek.

  • Psikolojik sermaye araÅŸtırması hizmeti vermek

  • Kalite yönetim sistemleri danışmanlığı hizmeti vermek

  • Konumlandırma yönetimi danışmanlığı hizmeti vermek

  • Kurum içi sunum yönetimi danışmanlığı hizmeti vermek

  • Ä°novasyon yönetimi danışmanlığı hizmeti vermek

  • KurumsallaÅŸma yönetimi danışmanlığı hizmeti vermek

  • MüÅŸteri iliÅŸkileri yönetimi yapmak

  • Ä°tibar yönetimi yapmak

partners:

Ä°zmir Ekonomi Ãœniversitesi Neo MarkalaÅŸma
Ä°zmir Bilim Park Neo MarkalaÅŸma
İzto - İzmir Ticaret Odası Neo Markalaşma

NEO.MARKALAÅžMA

Bugün iyi bir fiyat teklifi için bizimle iletisime geçin!

,

+90 850 808 02 81

+90 553 808 02 81

  • White Facebook Icon

Bizi Facebook'ta bulun!

bottom of page